PROGRAM – SŁODKI BOBASEK

Lista realizowanych programów

Pomysł stworzenia żłobka zrodził się po dostrzeżeniu problemu, jaki stoi przed rodzicami którzy, chcą wrócić do pracy zawodowej, a nie mają możliwości zapewnienia opieki swoim pociechom przez osoby bliskie. Stworzyliśmy miejsce, gdzie Państwa dziecko otoczone jest czułą i troskliwą opieką wykwalifikowanego personelu, a Maluszki czują się bezpiecznie, gdyż priorytetem jest rozwijanie ich osobowości i umiejętności zgodnie z ich potrzebami oraz indywidualnym tempem rozwoju.

International Kindergarten

Żłobek „Słodki Bobasek” oraz Niepubliczne Przedszkole „Gumisiowa Dolina” w Rzeszowie w dniach 06-10 lutego 2012 r. weźmie udział w projekcie o charakterze edukacyjno-wolontariackim , prowadzonym przez organizację AISEC Rzeszów.

Głównym celem projektu jest zdobywanie wiedzy poprzez kreatywną zabawę oraz promocja idei różnorodności kulturowej i tolerancji wśród najmłodszych. Dzieci poprzez zajęcia muzyczne, plastyczne, sportowe, kulturowe, taneczne oraz integracyjne będą zdobywać wiedzę o kulturach z najodleglejszych zakątków świata 🙂 Gościć będziemy studentkę z Chin oraz studenta z Brazylii 🙂 Zdjęcia z zajęć zostaną zamieszczone w naszej galerii po zakończeniu warsztatów. Zapraszamy!


Program Myję Ząbki

W dniu 06.07.2011 r. rozpoczynamy realizację programu „myję ząbki”. Rozpoczęcie programu poprzedzi wyjście dzieci w dniu 06.07.2011 r. do gabinetu stomatologicznego pod hasłem „stomatolog to nic strasznego, wiemy o tym od małego :)”.

Program ma na celu kształtowanie nawyków związanych z higienicznym trybem życia oraz zaprzyjaźnienie i zapoznanie się z wizytą w gabinecie stomatologicznym. Wizyta będzie miała charakter bezstresowy. W celu realizacji programu bardzo prosimy rodziców o przyniesienie szczoteczki do mycia ząbków wraz z kubeczkiem.


Program Grający Nocniczek

Od dnia 24.05.2011 r. rozpoczynamy realizację programu „pożegnanie z pieluszką”.

W celu realizacji programu bardzo prosimy rodziców o dostarczenie większej ilości ubranek tj. bawełnianych majteczek , krótkich koszulek (nie zakładamy w tym czasie „bodziaków”), krótkich spodenek. Do programu przystępują dzieci od 2-go roku życia


Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne

Ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Towarzyszy mu od chwili narodzin przejawiając się w różnych formach: w zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz w codziennej pracy (domowej, zawodowej). Służy do wyrażania emocji, nawiązywania kontaktów i porozumiewania się. Podstawowe założenia metody, to rozwijanie przez ruch: – świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego – świadomości przestrzeni i działania w niej – dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu

Dziecko poznaje więc własne ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej innego człowieka, uczy się współpracować, zdobywa zaufanie do siebie i innych, a czując się bezpieczne może stać się twórcze. Ruch jest zabawą, która daje przeżycie radości i dzielenia jej z innymi, co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych


Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych (czucie ruchu) i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami czyli integracji percepcyjno- motorycznej

Ćwiczenia prowadzą do większej harmonii rozwoju psychoruchowego: wyższego poziomu rozwoju i współdziałania funkcji intelektualnych (mowy, myślenia) i instrumentalnych (spostrzeżeniowo- ruchowych). Dzięki temu dochodzi do prawidłowego wykonywania czynności ruchowych we właściwym czasie i przestrzeni, w harmonii z czynnościami poznawczymi, w tym językowymi. Doskonalenie integracji percepcyjno- motorycznej i kompetencji językowych ułatwia w późniejszym czasie naukę czytania i pisania wszystkim dzieciom